Pages

Om å være alene

lørdag 14. april 2012

Jeg er nesten alltid omringet av mange (fine) mennesker. Hjemme hos mine kjæreste, gode venner i fritiden, på jobb har jeg fantastiske kollegaer og omkring 300 mer eller mindre krevende elever. Som sosialt vesen trives jeg godt med dette, men av og til er det godt å få noen timer for seg selv. I dag, da lillemor tok formiddagshvilen sin, fikk jeg tatt meg en liten byrunde helt alene. Jammen er det luksus å gå i butikker uten å måtte manøvrere barnevogn mellom hyller og folk. Det å nyte en dobbel latte før den er blitt kald, å spise på kafe uten å måtte plukke opp noe fra gulvet annenhvert minutt, rett og slett bruke litt tid på seg selv er luksus!


Tusen takk til mannen som så jeg trengte noen timer for meg selv og sente meg ut av døra. Det er deilig å være alene noen timer, men det beste av alt er å vite at jeg ikke trenger å være alene når jeg ikke vil lenger. At jeg da kan gå hjem til de aller fineste og vite at selv om det er travelt, har jeg det veldig veldig bra!

Jeg vet jeg er heldig! Noen har for mye alenetid uten egentlig å ville ha det. Jeg tenkte litt på dette på byrunden min. Noen er for mye alene. Så i ettermiddag plukket jeg opp telefonen og ringte en som jeg ringer alt for skjelden. Kanskje betydde det litt...

Kjenner du noen som er litt for mye alene? Kanskje dagen i dag er dagen da du å skal ta en telefon. Man vet jo aldri, kanskje er det akkurat det som gjør dagen til noen andre spesiell...


 God lørdagskveld!
(Titt innom i morgen også, da er det tid for min første Give-away!)

*KLEM*


2 kommentarer:

  1. Dette var eit veldig-veldig fint innlegg :) Eg er ein person som alltid har hatt behov for og skatta høgt aleinetid, eg trives utrulig godt i eige selskap og det er då eg verkelig får lada batteria mine. Som småbarnsmor, ektemake, kollega og venninne er det sjeldan at eg får vera aleine, og eg nyt det desto meir dei øyeblikka eg har. Som akkurat no for eksempel. Mannen er ute på byen, minstemann på overnatting hos ein kompis, og eldstemann er i kjellerstova med ein heile haug kompisar og venninner. Så ho mor har stova for seg sjølv, spelar høg musikk, spiser snop og snadrer seg med blogging, interiørblader og har heile to god-filmar som eg skal kosa meg med. Life is good :)

    Fortsatt god helg til deg!

    Klem Eli

    SvarSlett
  2. Det er deilig å få litt luksus i hverdagen innimellom, riktig hverdagsmagi!

    Fin tekst. Mange er dessverre altfor mye alene. Jeg skal også ta opp en telefon i morgen. Takk for at du minnet meg om det!

    Ønsker deg en fin helg
    Klem Tonje

    SvarSlett

Proudly designed by Mlekoshi pixel perfect web designs